Vanlige spørsmål

Centric Finance hjelper selskaper med å finne den rette kompetansen innen økonomi og arkiv. Vi har et bredt nettverk av kvalifiserte konsulenter og rådgivere innen regnskap, økonomi og arkiv. Våre konsulenter har kompetanse innen ulike bransjer, stillinger og  prosjekter – både fra nasjonale og internasjonale selskaper og kan tiltre på kort varsel.

Centric Finance er arbeidsgiver for den utleide medarbeider og er ansvarlig for lønn, sosiale kostnader som feriepenger, pensjon, forsikringer og eventuelt sykelønn samt arbeidsgivers andel av folketrygden. Centric Finance foretar lovbestemte trekk i de ytelser som tilkommer de utleide medarbeiderne

Finner vi mot all formodning ikke den rette kandidaten for deg, betaler du heller ingenting.

Hvordan ser en typisk bemanningsprosess ut?

Når vi mottar en forespørsel fra deg starter vi umiddelbart et søk etter kandidater i vårt nettverk og felles database. Når vi har match i forhold til dine behov og ønsker, oversender vi en kort presentasjon av kandidatene, og du velger hvilke(n) kandidat(er) de ønsker å ha en samtale med. Når samtalen(e) er gjennomført og valget er tatt, vil du motta en skriftlig oppdragsbekreftelse fra oss. Vi tar oss av alt det formelle med kandidaten. Det eneste du må sørge for er en ta godt imot kandidaten første arbeidsdag.

Hvem har personalansvaret?

Centric Finance er arbeidsgiver, og har det hele og fulle arbeidsgiveransvaret for den utleide medarbeideren. Under oppdraget er det kunden som har ansvar for den daglige arbeidsledelsen og den faglige oppfølging av

Hva trenger dere av meg som oppdragsgiver?

For at vi skal lykkes med å finne den rette kandidaten ønsker vi å ha et møte med deg dersom vi ikke kjenner din bedrift godt fra før. Dette for å at vi skal kunne danne oss et godt bilde av arbeidsmiljøet, arbeidsoppgavene og hva din bedrift vil kunne tilby kandidaten.

På møte går vi kort igjennom:

  • Arbeidsoppgaver
  • Ønskede personlige egenskaper
  • Ønsket systemkompetanse
  • Ønsket utdanning
  • Arbeidstid og stillingsbrøk
  • Oppstartsdato og varighet
  • Lønns- og arbeidsvilkår (ref. aml § 14-12 a)
  • Tidspunkt for når dere kan snakket med aktuelle kandidater
Hvordan jobber dere for å få gode kandidater?

Centric Finance her tilgang til en stor database med kandidater. I tillegg jobber vi kontinuerlig med å finne nye kandidater gjennom ulike medier og vårt nettverk.

Dersom behovet endrer seg underveis – hva gjør vi da?

Et bekreftet oppdrag er å anse som gjensidig forpliktende for partene og gjelder for hele oppdragsperioden. Dersom behov endres før oppdragsperiodens utløp, gleder følgende avbestillingsfrister:

  • For oppdrag med varighet kortere enn 3 måneder: 14 dager
  • For oppdrag med varighet på 3 måneder eller flere måneder: 1 måned, gjeldende fra den 1. i påfølgende måned.

Oppsigelse av oppdraget skal skje skriftlig til oppdragsgivers kontaktperson i Centric Finance

Hvorfor velge Centric Finance?

Effektiv rekruttering

Vår prosess er rask og effektiv, fra behovet oppstår til ansettelsen er gjennomført.

Kvalitetsbevisste fageksperter

Vi kombinerer faglig kompetanse med bred erfaring for å sikre en vellykket rekruttering.

Tett oppfølging

Vi er tilgjengelige, tett på og til stede gjennom hele prosessen – også etter oppstart.

Slik er vår bemanningsprosess

Feilansettelser koster både tid og penger, så en grundig bemanningsprosess er viktig. Et erfarent bemanningsbyrå som kjenner markedet, gjør prosessen mer effektiv og ressursbesparende for både kunder og kandidater.

nytt bemanningsavtal med regioner
Kartlegging av behov
Jakten på aktuelle kandidater
Ansettelse og oppfølging

Se våre ledige stillinger

Utforsk mulighetene blant våre ledige stillinger. Eller registrer din CV, slik at vi kan kontakte deg når relevante stillinger som dukker opp.