Hver eneste dag jobber vi i Centric Finance med å få folk ut i jobb. For jobbsøkerne vi møter handler det om å finne deres drømmejobb og for kundene våre, drømmekandidaten. Rohit, vår nye Country Manager og daglig leder i Centric Finance, har selv fått kjenne på kroppen hvordan det er å føle seg satset på. Da Rohit var 18 år gammel startet han sin karriere som saksbehandler i Lindorff gjennom det som da het Xtra Personell ved siden av studier og fotball- og bandydømming. Han forteller åpent om strategien til selskapet fremover og reisen fra å være 18 år gammel deltidsansatt til 27 år gammel Country Manager i Centric Finance.
– I bandymiljøet møtte jeg Rickard, en av salgslederne i Xtra Personell, som var nysgjerrig på meg og min arbeidshverdag. Han så mitt potensiale og spilte meg videre inn til lederen for et av regionskontorene i det som da het Xtra Personell (Centric i dag). For å gjøre en lang historie kort endte dette med fast ansettelse hos Xtra Personell.

– Jeg var ung og relativt uerfaren da jeg startet i jobben, men fikk mye tillit og ansvar som jeg tok imot med åpne armer. Det har gitt meg et veldig åpent sinn overfor nyetablerte bedrifter og mennesker. Det er lett å se hvem som er sultne på å skape resultater.
Rohit jobbet 3 år i Xtra Personell/Centric før han tok utfordringer utenfor selskapet desember 2016. I løpet av de 3 årene hadde han bygd opp en stor portefølje, samarbeidet tett med hovedkontoret i Nederland og blitt ansvarlig for CRM, samt tatt over avdelingslederansvaret for Buskerud og Vestfold. Etter noen år i teknologibransjen vender han nå “hjem” som Country Manager i Centric Finance med klare ambisjoner for selskapet.
Rohit Saggi leser på ipaden
– Vi har hatt et godt fotfeste i markedet, både da vi het Xtra og nå Centric. Vi opplever likevel at mange ikke har fått med seg navneskiftet. Derfor investerer vi nå i en ny markedsstrategi med fokus på å fremme folka som jobber her. De ansatte er det viktigste vi har, de er utrolig dyktige og det skal vi løfte frem.

– Hva tror du blir den største utfordringen som Country Manager?

– Veldig få bedrifter ansetter når det ikke er penger i kassa og i denne bransjen lever vi i takt med samfunnsøkonomien. Hvis samfunnsøkonomien går dårlig, går hele vår forretning dårlig. Med det satt til side vil mitt fokus handle om å få ombord nye spennende oppdragsgivere ved hjelp av vår nye markedsstrategi.
– Kan du si noe om hvilke tiltak dere skal gjøre for å nå målene?
– I bemanningsbransjen vinner aktøren som kan tilby den beste kandidaten for oppdragsgiveren. Derfor skal vi sette fokus på kandidaten og jobbsøkeren. Gjennom video, podcast og tekst vil vi gi karrieretips, dypere innsikt i ledige stillinger og fortelle historiene til kandidatene våre. Mange av menneskene vi får ut i jobb sitter ofte på en “løvetannhistorie”, andre får endelig drømmejobben eller en ny mulighet til å utnytte sitt potensiale. Dette er historier vi tror folk og andre jobbsøkere er interessert i å lese og høre om. Forhåpentligvis kan vi inspirere flere til å ta nye og riktige karrierevalg.